Svar till "N"

"stina, hur håller du dig smal och vältränad? några tips, vad äter du, hur mycket/ofta tränar du? du är så himla fin! <3"

Hej, jag har fått den här frågan många gånger tidigare så nu kände jag att jag behövde ta tag i den och svara ordentligt. Jag tränar på Friskis och Svettis och går oftast på pass, vilket jag tycker är roligast, älskar att hoppa runt till bortglömd schagermusik ;) Men om jag inte har tid att passa något pass utan vill träna på dagarna och min pojkvän är på bra humör så gymmar jag gärna med honom. Jag försöker träna tre dagar i veckan mer hinner jag inte med nu när jag jobbar alla helger, men innan sommaren så ska jag försöka att komma iväg oftare. När jag absolut inte har tid att ta mig iväg till gymmet och gärna vill se något tvprogram eller så (hehe så jag) så har jag en helt underbar mini- stepper och hantar som jag använder mig av och tränar framför tv:n. (Perfekt för rumpan) Annars är jag ett stort fan av morgonpromeader innan frukost men det blir mer under sommarhalvåret. Okej, nu låter det som att jag tränar Väldigt mycket och det gör jag Verkligen inte! Jag är mer "Stina, som typ aldrig tränar" enligt mina vänner hehe :P  Jag har bara tagit tag i mig själv lite mer inför sommaren ;) 

Så, mat. Jag kan absolut inte påstå att jag inte tänker på vad jag äter för det vore att ljuga, men jag utesluter inte något från min kost. Min huvudprincip är att jag hellre  tillåter mig att äta ex tio godisbitar (lösgodis är min stora last) en vardagskväll då jag blir sugen på det än allt annat som jag skulle stoppa i mig om jag tvingade mig själv att ABSOLUT INTE äta godis. Jag menar då skulle jag ju istället för godis trycka i mig typ fem frukter, mackor, mm ja en massa. Och då inser man att det är nyttigare att äta det man är sugen på från första början men bara i en liten mängd.

Sen dricker jag alltid vatten, inte läsk eller liknade. Citronvatten är det allra bästa för då blir det lite godare och det är bra att få i sig citron. Och ca 2  liter per dag. Jag har även ett beroende av grönt te och har alla möjliga smaker från "Kahls" som är det absolut bästa. Så att alltid ha te hemma i olika smaker så att man alltid är sugen på någon smak är det bästa att ha framför tv:n på kvällarna. Annars när det gäller mat så är jag och Mirza väldigt duktiga på att laga bra mat, jag ska börja lägga ut lite mer vilken mat vi lagar så får ni lite inspiration :) 

Det var lite om min träning och kost, hoppas att det kan ge er lite hjälp i rätt riktining :) Nu är det beach 2011 som gäller och ni kommer kunna följa hur jag går från "julslappis" till "sommarhottie" här på min blogg! 

Mer om mina skönhetsritualer kommer senare i veckan, tack för alla fina komplimanger det värmer verkligen! <3

Puss & Kram Stina  


Mirza och jag efter ett träningspass tillsammans


Kommentarer
Postat av: Malin

Det ska bli roligt att följa! Skönt att du har börjat blogga igen =)

2011-01-19 @ 09:10:54
Postat av: N

tack för svaret :D

2011-01-19 @ 12:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0